Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>
Idpont: 2017. 04 28. - 04.30. Krk szma: 53 Egy kr: 5,848 km Teljes versenytv: 309,745 km Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os gyztes: N. Rosberg
Kiderlt, hogy nevezte el Vettel j Ferrarijt
Sebastian Vettelnl mr amolyan vindt ritulnak szmt, hogy az idny els versenyhtvgje eltt sszelnek szerelivel, s megvitatjk, milyen nvre kereszteljk aktulis autjt. A heppenheimi hagyomnyosan ni nevekkel illeti versenygpeit – a mlt vben els Ferrarijt Evnak keresztelte, a Biblia szerinti els n utn.
A htvge kpeit az albbi fotra kattintva rhetitek el! / Folyamatosan bvl/
Vettel: Az 1-es rajtszmnak vissza kell kerlnie a vrs autra!
Vettel kiemelte, minden tren javulniuk kellett s kell ahhoz, hogy az lre lljanak. „s minden, amit 2015-ben elrtnk, segtett abban, hogy 2016-ra mg jobb autt ptsnk. Jobb helyzetbe kerltnk, amelybl remlhetleg kpesek lesznk a bajnoki cmrt harcolni. Nyoms al akarjuk helyezni a kt mercedeses fit, idelis esetben pedig magunk mg is utasthatjuk. Az biztos, hogy a ferrarisok nevetse s jkedve motivlan hat rm.”
Hamilton s Vettel sszefrhetetlen pros?
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke szerint erre sosem fog sor kerlni. Br Hamilton korbban mr kt bajnok, Fernando Alonso s Jenson Button mellett is versenyzett, Vettel pedig jelenleg egy msik bajnok, Kimi Rikknen kollgja, Horner szerint k ketten nem frnnek meg egy istllnl. Kiemelte, amikor Vettel mg a Red Bullnl volt, nluk is flvetdtt Hamilton szerzdtetsnek lehetsge, m errl vgl lemondtak (a brit emiatt vette az irnyt a Mercedes fel). „Akkoriban lehetetlensg lett volna egyszerre alkalmazni Lewist s Sebastiant, s inkbb azt vlasztottuk, hogy Sebbel rnk el nagy sikereket” – nyilatkozta a Telegraphnak. „Az idzts nem volt j. Ez volt az egyik ok. Lewis msfajta kzegben akart elrni nagy sikereket, s vgl megtallta a maga tjt.”
A Mercedes gyansan jnak ltja a Ferrarit…
A Mercedes Ausztrlia eltt Fellbachban tartotta utols sajttjkoztatjt, ahol valamennyi csapattag kiemelte, szoros csatra szmtanak a Ferrarival. „A tempt tekintve az lmeznyben kell lennnk. De a Ferrari is nagyon ersnek tnik. A tesztek idejn futottak pr igencsak rdekes krt, ami azt mutatja, nagyon j formban vannak” – mondta pldul Toto Wolff sportigazgat. Lewis Hamilton hozztette: „A Ferrari szokatlanul nagyot javult. Nagyon ers idket autztak a teszteken, s szerintem Melbourne-re elllnak majd pr jtssal is. Komoly csatt vvunk majd velk. Mi a sok kilomternk rvn azonban rendkvl jl kiismertk a belltsokat s a gumikat is.”
Vettelnek csak lesipusksknt lesz eslye?
„Azt gondolom, a Ferrari mg nincsen ott, nem llt ssze minden, ami ahhoz szksges, hogy bajnoksgot szerezzenek a Mercedes ellen” – trt ki a f kihvnak tartott csapatra. „Ami azonban segtheti Sebet, az a csapaton belli rivalizls Lewis s Nico kztt, ami pontokat vehet el tlk. De nehz melja lesz a Mercedes ellen, amely ersnek tnt a tesztels sorn.”
Kiderlt, hogy fog mkdni az F1 j idmrje
Hosszas vajds utn vgre megszlettek a Forma-1 j, folyamatos kiessre pl idmrjnek rszletei. Az FIA pnteken nyilvnossgra hozta a 2016-os Sportszablyzat vgleges vltozatt, amelynek a 33. cikkelye nem tartalmaz meglepetseket: a rendszer a vrtnak megfelelen mkdik majd.
Igy vlasztottak a csapatok gumik
A Ferrari s a Force India piltinak ugyanaz ll majd rendelkezskre, ami Rosbergnek. A Williams, a Red Bull, a Toro Rosso, a Renault, s a McLaren – valamint a mr emltett Haas – a cmvdnl s az els szm kihvnl tbb, ht szuperlgy szettet vlasztott, mikzben a meznybl egyedliknt a Manor dnttt gy, hogy kettnl tbb szettnyit rendel a kzepesekbl: Pascal Wehrelein s Rio Haryanto is ngyet kap a legkemnyebb keverkbl.
Mirt jegyzetel Vettel a versenyhtvgken?
Vettel s csapattrsa, Kimi Raikknen a nyolc tesztnap sorn bizonytotta, hogy a Ferrarinl sikerlt elrelpseket tennik az elz vhez kpest, gy sokan arra szmtanak, hogy az olasz istll lehet az egyetlen csapat, amely felveheti a versenyt a Mercedesszel. „Az aut nagyon j, de mg most is rengeteg munka ll elttnk. Nagy elrelpst rtnk el a teszten, s ha rajtam mlna, akkor mr az els versenyen a dobog legmagasabb fokra llhatnnk” – nyilatkozta a ngyszeres vilgbajnok az olasz Rai televzinak.
Vettel: Csak a bajnoki cm elfogadhat!
Sebastian Vetteltl a pnteki zrnap sznetben megkrdeztk, mire szmt a 2016-os vben. „Megltjuk. De az els benyomsom j, s minden, amit ksbb flszereltnk az autra, mkdtt. Elgedett vagyok, jl rezem magam az autban, de a tbbiekhez viszonytott teljestmnyrl nehz mit mondani. nmagunkhoz viszonytva mindenkppen elgedettek vagyunk az elrelpssel” – rtkelt a ngyszeres bajnok.
Todt szerint Vettel kilencszeres bajnok lehet
„Amikor n megrkeztem a Ferrarihoz, a csapat llapota egy tizes skln hrom volt. Most, amikor Sebastian tigazolt, ezt a szmot hetesre tettem” - mondta az Auto Bildnek adott nyilatkozatban Todt, aki azt kveten vlt az FIA elnkv, hogy eltte msfl vtizedig a Ferrari csapatvezetjeknt tnykedett. „Radsul nagyon gyorsan kpesek voltak tovbbfejldni. Sebastiannak most az a dolga, hogy megszilrdtsa a jelenlegi llapotot a csapatnl, s kzelebb frkzzenek a cscshoz. Nekik knnyebb a feladatuk, mint neknk volt a mi idnkben.”
Hivatalos: Eldlt az j idmr sorsa
A kzlemnyben a 2017-es szablytervekrl is szt ejtettek; noha a mlt hten mg arrl volt sz, hogy a McLaren ltal javasolt kompromisszumos megolds elfogadsval az autk nagyjbl 3 msodpercet gyorsulhatnak, az FIA szerint mg tovbb javulhatnak a kridk. A 2017-es aerodinamikai szablyokrl ugyanis ezt rjk a kommnikben: „Fontos megjegyezni, hogy a korai szimulcik szerint a gyorsuls mrtke a legtbb versenyplyn 4-5 msodperc lehet.”
Vettel volt a leggyorsabb az utols tesztnapon
A nmet Sebastian Vettel rvn a nyolc tesztnapbl tdszr is Ferrari-versenyz lett a legjobb krid, miutn a korbbi vilgels szuperlgy keverken megfutott dleltti legjobbjt az utols dlutnon mr senki sem tudta megjavtani. A reggeli installcis krn Vettel is feltette autjra azt a „glrinak” beczett j fejvd bukkeretet, amelyet csapattrsa, a finn Kimi Rikknen mr tegnap kiprblt.
A glrit is kiprbl Rikknen maradt az len a tesztek utols eltti napjn
A ferraris Kimi Rikknen 1 perc 22,765 msodperces ideje az egsz eddigi tesztszezon leggyorsabb kre volt, amelyet a finn a Pirelli j leglgyabb keverkn, az ultralgyon teljestett. Rikknen korbban a lgy keverken is a tesztek legjobb idejvel zrt, de csak miutn a dleltti legels krn, a meznybl elsknt, plyra vitte a „glris” bukkeret egyik prototpust. A korbbi vilgbajnok szerint a lttere a fejet vd biztonsgi eszkzzel egytt is „ok” maradt.
Vettel: Nagyon kzel vagyunk a Mercedeshez! Elgedett a szerdn kiprblt j motorral, komoly elrelpsnek tartja idei autjt, s br elismeri, a Mercedes a favorit 2016-ban is, gy vli, a Ferrari nagyon kzel lehet hozzjuk. Sebastian Vettellel a Formula1.com ksztett interjt a szerdai tesztnap vgn.
„Egyelre nincs a glrinl sszerbb megolds”
2017-ben a jelenlegi tervek szerint 3-4 msodperccel gyorsabb autk rkeznek, a glria miatt azonban ismt nvekszik a versenygpek tmege, Bell viszont nem aggdik, hogy az eszkz miatt romlik a teljestmny. „Gondolom, a slyhatr megszabsakor figyelembe fogjk venni a glrit, szval nem gondolom, hogy teljestmny szempontjbl ez komoly htrny lesz a csapatok szmra. A csapatok egyttmkdnek az FIA-val, s keresik a lehetsgeket az autk slynak cskkentsre. A lnyeg, hogy senki sem ellenzi a dolgot. A glria a helyes t, vagy brmilyen egyb eszkz, ami vdi a piltk fejt. Megtalljuk a megoldst, s a teljestmnnyel sem lesz gond” – magyarzza.
Rikknen szerint „rendben van” a glria
A Ferrari a rvid prbt kveten a sajtszobba vitte a glrit, ahol az jsgrknak s fotsoknak testkzelbl is alkalmuk nylt szemgyre venni azt. A csapat kpviselje elmondta: „Ez egy elzetes konstrukci, amit a Ferrari ksztett a lthatsg vizsglatra. gy gondoljuk, ez a megolds rszt kpezi majd az autnak, s remljk, hogy jobban fog kinzni. Kimi azt mondta, a lthatsg szempontjbl »rendben van«.”
Bottas megelzte Hamiltont – Williams-elssg a hatodik tesztnapon
Idn tlen els alkalommal llt az eredmnylista lre a Williams, miutn Valtteri Bottas a hatodik tesztnap utols eltti rjban megfutott gyorskrvel tvette az els helyet az addig vezet mercedeses Lewis Hamiltontl. A finn tbb mint 0,3 msodpercet adott brit kollgjnak, jllehet a szuperlgy, a cmvd pedig a lgy keverk abroncsokat hasznlta.
Sebastian Vettel, Ferrari – 4. hely, 1:24,611 (151 kr)
„Szerettem volna mg vezetni egy kicsit, de elgedettek vagyunk azzal, amink van. Nem aggdom amiatt, hogy Kimi alatt tegnap megint elromlott a kocsi. Nyilvn senki sem szereti, ha ilyesmi trtnik, de ha mgis megtrtnik, s itt trtnik a teszteken, akkor ok. Sokkal rosszabb lenne, ha nhny ht mlva trtnt volna. Ez csak egy teszt, s idbe telik, amg mindent megvizsglunk s leellenrznk. Mg mindig van egy kis idnk, kt napunk, gyhogy n azt mondom, hogy prbljuk meg kihozni belle a legtbbet, aztn majd megltjuk – oda fogjuk tenni magunkat s megprbljuk befejezni a programot.”
Arrivabene: Nincs motorprolmnk, ezt hivatalosan is kijelenthetem!
Mr az els tesztht mszaki problmi utn felrppentek olyan hrek a Ferrari kapcsn, miszerint brmit is mond a csapat idszaki lellsaik okrl, vlheten komolyabb gondjaik is vannak a technikval. Mikzben Kimi Rikknen (egybknt vlthiba miatt) kt rra ismt knyszersznetet tartott kedd dlutn, olasz s nmet lapok arrl kezdtek el tallgatni, hogy a 2016-ra jelents mrtkben talaktott erforrs jelenti a Scuderia legnagyobb gyengjt – amit partnercsapatuk, a Haas fennakadsai is erstenek.
A Ferrari megvtzhatja az j idmrt? „Azt hiszem, mg meg kell beszlnnk nhny dolgot az j idmrs formtummal kapcsolatban” – jegyezte meg Marchionne egy genfi autszalonon adott interjjban. „Vigyznunk kell, hogy nehogy megbortsuk a jelenlegi, jl mkd rendszert. Nem vagyok biztos benne, hogy a Ferrari el tudja fogadni Bernie tleteit, jobban meg kell rtennk a dolgot – s azt hiszem, hogy jelenleg ms csapatok szmra sem elfogadhat a javaslat.”
Problmk a Ferrari megbzhatsgval
Az elz teszthten ngy napbl hromszor Ferrari-versenyz zrt az eredmnyjelz ln Barcelonban. A Scuderia ugyanakkor a megtett krk tekintetben csak a kzpmeznyben zrt. Az els ngy nap alatt sszesen 272 krig jutottak, mg a legfbb rivlis Mercedes 490 krt tett meg. E klnbsg nem kis mrtkben az utols kt nap sorn fellp technikai problmk eredmnye. Kimi Rikknent elbb az zemanyagrendszer, majd az MGU-K hibja htrltatta.
Erre a futamra viszik elszr az j ultralgy gumit
Tavaly nyron derlt ki, hogy a Forma–1 hivatalos gumibeszlltja 2016-ban egy tdik gumitpussal, a lila sznnel jellt ultralgy keverkkel bvti a gumipalettjt, illetve hogy az emltett j abroncsok mg a szuperlgynl is jobban tapadnak, illetve gyorsabban is kopnak majd. Az j vltozatot a Pirelli kifejezetten az utcai plykra sznta, az olaszok pedig most azt is elrultk, hogy az jdonsgot els alkalommal a patins Monaci Nagydj htvgjn vehetik majd ignybe a csapatok.
A Mercedes s a Red Bull is ismertette a tesztbeosztst
jabb nevek szereplse vlt biztoss az idei msodik s egyben utols tli teszten – mint a melbourne-i szezonnyit eltti utols gyakorlsi lehetsgen, ezttal eddig minden csapatnl les versenyzket neveztek a ngy nap sorn (mrcius 1-4.) lezavarand gyakorlsra.
Vettel: Kimi kzel volt s kzel is lesz
„Elgg jl oda tudta tenni magt, m kicsit balszerencss volt az elz szezon kezdetn. Ez egy ilyen dolog, az embereknek nem hossz tv a memrijuk, knnyen felejtenek, utna pedig csak a szmokat nzik. gy gondolom, elgg kzel volt, s arra szmtok, hogy ugyangy kzel lesz ebben az vben is” – beszlt csapattrsrl a ngyszeres vilgbajnok, akit az ESPN F1 idz.
Mirt nem vilgvge a Ferrari s a McLaren eddigi megbzhatatlansga? – Barcelonai tesztelemzs (1. rsz)
Amg egy tesztszezon hrom tesztbl llt, addig az elst a csapatok s a szurkolk is hagyomnyosan az j autk bejratsnak s az j autkkal val megismerkedsnek szntk. Idn azonban az istllk kltsgcskkentsre hivatkozva lemondtk azt, ami ltalban a dl-spanyolorszgi Jerezben megrendezsre kerl els gyakorls volt, ami egyben implicit beismerse volt annak is, hogy technikai szempontbl nincs is igazn szksg egy kln ngynapos trningre a kocsik els beindtshoz.
A Pirellit meglepte a csapatok dntse
Az, hogy az els teszthten mr kt csapat is feltette az j gumikat mg a Pirelli versenyigazgatjt is meglepte. „szintn bevallom, elszr meglepdtem” – mondta Isola az Autosportnak. „Gondolom szerettek volna adatot gyjteni, mieltt kivlasztjk a gumikat a kanadai htvgre. Jl dntttek, ha figyelembe vesszk, hogy a teszt sorn nem volt gond az idjrssal; az pont megfelel volt a gyakorlshoz. Inkbb a teljestmnyre voltak kvncsiak, mint a kopsra, Barcelonban ugyanis hamar elhasznldnak ezek a gumik. Ebbl a szempontbl a helyszn nem idelis. Hat-ht kr utn a gumik mg j formban voltak, de mr jelentkezett a kops” – magyarzta.
Rikknen zrta az len az els tesztet, de kihagyta a dlutnt
A ferraris Kimi Rikknen elssgvel zrult a Forma–1 els tli tesztje Barcelonban, miutn a finn-nek a dleltt az ultralgy keverken megfutott leggyorsabb krt a ksbbiekben mr senki sem tudta megjavtani. A 2007-es vilgbajnoknak nem is sikerlt jl a dlutnja, miutn eddig tisztzatlan okokbl kifolylag az ebdidt kveten mr csak a nap legvgn tudott megtenni nhny krt.
A Ferrari a leggyorsabb, a Mercedes jutott legmesszebbre – statisztikk a teszthtrl
Az elmlt ngy nap sorn Sebastian Vettel futotta a legjobb krt a kataln plyn. A nmet Ferrarijra a keddi ebdsznet eltt tettk fel az idn debtl, lila jells ultralgy gumikat, mellyel a meznybl egyedliknt tudott 1:23-on bell kerlni. Kimi Rikknen a negyedik tesztnapon ugyanezen keverkkel rte el legjobb idejt, ez azonban 0,667 msodperccel lassabb volt csapattrsnl, radsul Nico Hlkenberg szerdai legjobbjtl is elmaradt.
Hivatalos: Vrhatan valban megjul az idmr edzs lebonyoltsi mdja
Az j idmrs rendszer megtartja az eddig megszokott hromrszes kvalifikcit, m ersen talaktja annak kiesses szisztmjt. Eszerint a Q1 16 percig fog tartani, az els 7 perc elteltvel kiesik a leglassabb versenyz. Ezt kveten minden 90 msodperc utn kiesik egy jabb rsztvev, melynek kvetkeztben sszesen 15 pilta vg neki majd a Q2-nek. A msodik felvons 15 perces lesz, s abban az els hat perc utn esik ki az els rsztvev, majd jabb 90 msodpercenkt jabbak. Heten nem folytathatjk a kzdelmet, 8-an viszont a Q3-ba lphetnek. A zr felvons 14 percig tart majd, t perc utn bcszik az els „ldozat”, majd 90 msodpercenknt az jabbak, egszen addig, mg az utols msfl percre kt versenyz nem marad, akik megkzdhetnek a pole pozcirt.
Hlkenberg ridvel zrt a harmadik napon, gondok a Ferrarinl s a McLarennl
Nico Hlkenberg mr a reggeli rkban tvette a vezetst a tli tesztek harmadik napjn, Barcelonban, kridejt pedig a ksbbiekben hromszor is tovbb javtotta. A nmet versenyz a maga 1:23,110-es prblkozsval vgl tbb mint 2,7 msodperccel bizonyult jobbnak az jonc Haas-csapat autjval a nap vgn egszen a msodik helyig felkapaszkod Romain Grosjeannl.
Vettel a msodik napot is besprte, de aztn piros zszlt okozott
Sebastian Vettel ultralgy keverken megfutott dleltti leggyorsabb kre maradt az etalon a Circuit de Catalunyn rendezett els tli teszt msodik napjn, m a nmet versenyz napjt nmikpp bernykolhatta, hogy Ferrarijval alig t perccel a kocks zszl meglendtse eltt mszaki rendellenessg miatt le kellett hzdnia a plyrl.
Sebastian Vettel, Ferrari – 1. hely: 1:22,810 (126 kr)
„Az a legfontosabb, hogy az aut gy viselkedik, ahogyan szeretnm. Remlem, Kiminek holnap hasonl benyomsai lesznek. A motor hangja egsz j, kicsivel hangosabb, mint tavaly, de mg mindig nem az igazi, viszont mr sokkal jobban hasonlt egy Forma–1-es authoz. Nagyon sokat dolgoztunk ma, hiszen ez egy j aut, az pedig egyet jelent azzal, hogy tbb dolgot is ki kell prblnunk. Prbljuk megrteni az aut viselkedst, amirl persze van elkpzelsnk, de amikor a plyn vagy, akkor mindig ms a helyzet. sszessgben elgedettek vagyunk, de tudjuk, hogy nagyon sok munka vr mg rnk.”
Vettel ilyen Ferrarira vgyott A tegnapi nap utn – melyen futotta meg a leggyorsabb krt – elrelpsekrl beszlt, autjt pedig a keddi gyakorls ebdsznetben – amikor szintn llt a lista ln – is dicsrte. „Fontos, hogy az aut gy viselkedik, ahogyan szeretnm” – kezdte. „Tudjuk, hogy sok dolgunk van mg, s rengeteg kilomtert kell megtenni, viszont mindenki boldog. Ez egy j aut, kpzelhetik mennyi feladatunk van; rengeteg az j alkatrsz, s igyeksznk megrteni a gp viselkedst” – folytatta.
Vettel volt a leggyorsabb a tli tesztek els napjn - vgeredmny
A nmet Sebastian Vettel maradt az len az els tesztnap vgn a 2016-os Forma–1-es teszteknek helyet ad Circuit de Catalunyn, Barcelonban. A ngyszeres vilgbajnok a meznybl egyedliknt 1 perc 25 msodperc alatti kridvel bizonyult a leggyorsabbnak, tbb mint fl msodperccel megjavtva a tavalyi Spanyol Nagydj idmr edzsn futott legjobb idejt.
A bejegyzsben tallhat kpre kattintva elrhetek a tesztrl kszlt kpek!
Sebastian Vettel, Ferrari – 1. hely: 1:24,939 (69 kr)
„Fontosabb lesz egy hnap mlva elsnek lenni, de azrt persze jobb az len vgezni, mint utolsnak lenni. Az els benyomsaim nagyon jk az j autrl, az elejt azonnal jnak reztem. Idelis esetben azonban ennl tbb krt szerettem volna teljesteni. Ezekkel a mostani autkkal nem olyan egyszer a helyzetnk, mint egy Ford Fiestval Barcelonban. Pr aprsg nmi idnkbe kerlt. De elrelptnk. Minden tren, ahol javulni akartunk, sikerlt fejldnnk. Az autk hangosabbak lettek, erteljesebbnek hatnak – mg ha nem is annyira hangosak, mint szeretnnk.”
Vettel rtkel: Az j Ferrari elrelpst jelent! „Elrelpst tettnk. A vasrnapi filmes napunk utn most lendltnk bele igazn. Az els rzseim pozitvak. Az aut sok tekintetben forradalminak nevezhet, tbb minden kvlrl is ltszik ebbl, de mg tbb lapul a borts alatt. Szmomra a legfontosabb, hogy j napunk volt egy autval, amit j volt vezetni. A legjobb id nem szmt” – nyilatkozta Vettel a nap vgi sajttjkoztatjn.
me, a teljes tesztbeoszts
Htfn, a legutbbi hivatalos teszt utn 84 nappal gurulnak ismt plyra a Forma–1-es autk a Spanyol Nagydjnak otthont ad Circuit de Catalunya versenyplyn. A gyakorls roppant fontos lesz a csapatok szmra, 2016-ban ugyanis csak nyolc napot tlthetnek tesztelssel, azaz a jv hten mris „elhasznljk” a rendelkezskre ll id felt.
Korbbi csapatvezetje egyetrt Vettellel
Hornert a Red Bull festsnek bemutatsakor a csapat egykori piltjnak kijelentsrl is krdeztk, a tapasztalt szakember pedig jelezte, egyetrt a nmettel. „Olvastam Sebastian megjegyzst s teljes mrtkben igazat adok neki” – mondta. „A Forma–1-nek inkbb a piltkrl kellene szlnia, s j lenne, ha a versenyzk nagyobb rszt kapnnak az egsz csomag rszeknt. Most j lehetsgnk van arra, hogy 2017-ben vltoztassunk ezen. A clt mr kitztk azzal, hogy gyorsabb, nehezebben vezethet autkat akarunk, melyek elvlasztjk a fikat a frfiaktl.”
Sajtos mdszerrel motivlhattk a Ferrari-dolgozkat idn tlen „Tudjuk, hogy Marchionne decemberben azt mondta, hogy k szeretnnek lenni az etalon az ausztrliai idnynyitn – Marchionne mr a szezon rajtjnl az lre akar llni” – kommentlta a helyzetet a Sky Italia riportere, Antonio Boselli. „Ez volt a cl ezen a tlen, s gy tudjuk, hogy Marchionne sok-sok mercedeses kpet akasztott ki a gyr falaira, csak hogy emlkeztesse a dolgozkat s motivlja ket a cljaik elrsben.”
Bemutatkozott az j Ferrari, az SF16-H!
Igaznak bizonyultak az olaszorszgi pletykk: a Scuderia csapata idn jelents mdostsokat hajtott vgre autjn – technikai s eszttikai szempontbl egyarnt. A legszembetnbb vltozst a motorbortson s a kocsi oldaln megjelen, a korbbi idket idz fehr minta jelenti. De az aut elejnek talaktsa is azonnal szemet szr. A csapat idn a tavalyinl rvidebb, orrkppal llt el, emellett az oldaldobozokon is szrevehet a vltozs. Emellett a mrnkk szaktottak az egyedinek szmt vonrudas felfggesztssel, melyet aerodinamikai elnyei miatt mr 2012 ta hasznltak. Az j, hagyomnyos nyomrudas megolds vrhatan megknnyti a mrnkk munkjt az aut belltsa tern, nekik nagyobb mozgsteret, a versenyzknek pedig nagyobb stabilitst ad majd.
A bemutatrl kszlt kpeket a lenti kpre kattintve rhetitek el!
Vettel, Arrivabene: Harcolni akarunk a bajnoksgrt!
A ngyszeres bajnok mr korbban beszlt arrl, hogy a mostani lesz az els olyan aut, melynek fejlesztsbe is beleszlhatott. Emellett most azt is hangslyozta, hogy egy ve megjult csapatuk is egyre inkbb sszecsiszoldik, ami szintn javulst hozhat szmukra. „Tavaly fantasztikus vet futottunk. Ez volt az els szezonom a csapattal, s msodikak lettnk. Mr csak egy lps hinyzik. Ezt viszont nem lesz knny megtenni, de remljk, az autnk segt benne. Minden tren fejldtnk, az elz vben nagyon sok ember cserlt pozcit. Tavaly a bemutatn mg nemigen tudtuk, mire szmthatunk. Most jobb volt a tli felkszlsnk, s gy vlem, ha tavaly ers csapatot alkottunk, idn mg ersebbek lesznk” – tekintett elre.
Merszsg s innovci jellemezi az j Ferrarit
Az SF16-H nvre keresztelt jrm ftervezje, Simone Resta volt, aki agresszv konstrukcinak nevezte legjabb mvket. „Az aut projektjt egy vvel ezeltt kezdtk, s rendkvl ambicizus clokat tztnk ki magunk el. Az elsdleges vltozst az orr jelenti, valamint az els felfggeszts. Az orr magasabban van, a lgramlatok mskppen mennek krltte. A megolds ersen eltr a tavalyitl” – magyarzta az jtsokat. „Ngy ven t vonrudas felfggeszts hasznltunk ell, de most vltoztattunk nyomrudasra. Az aut tmege kisebb, elrelpst jelent az elz s a korbbi modellekhez kpest is. De az oldaldobozok is vltoztak, s a hts rsz szintn. Msok a htrcsok, igyekeztnk elnyt kovcsolni a htrendszerek talaktsbl.”
Allison: „Rgen csak a bokszban voltunk jk – most tnyleg nyerhetnk” „2013-ban a Ferrari semmiben sem volt vilgbajnoki szinten, kivve taln a gyors kerkcserket” – jelentette ki. „2014-ben a motorunk nem volt elg ers, nem volt elg leszorternk, a felfggeszts sem gy mkdtt, ahogy kellett volna, s gy ltalnossgban az egsz csomag sok kvnnivalt hagyott maga utn. Idn minden megtettnk, ami csak emberileg elkpzelhet, hogy ez a kocsi mlt legyen a Ferrarihoz, s hogy elg versenykpes legyen ahhoz, hogy tnyleg gyztes aut vljon belle.”