Vettel Ronaldo, Nadal s Bolt eltt: Komoly djat nyert a nmet vilgbajnok
A ngyszeres F1-es vilgbajnokot korbban mr tbbszr is jelltk erre a neves djra, de eddig rendre lecsszott az elismersrl. Az tdik jellse azonban szerencst hozott neki s olyan sportolk eltt vgzett, mint Cristiano Ronaldo, Rafael Nadal, vagy Usain Bolt.
Kpek s vide az esemnyrl:

Vettelnek tetszik a vadsz szerepe: sok fejleszts rkezik Malajziba
Gary Anderson, aki szakrtknt tevkenykedik tbb oldal szmra, a kvetkezket jegyezte meg. “A Red Bull nincs lemaradva a Mercedeshez kpest. Ellenkezleg: megfigyeltem, hogy a gumikops kisebb, mint az Ezstnyl esetben”- mondta a Jordan korbbi technikai fnke. A Renault technikai vezetje, Rob White nagyon bizakod. “Ha megoldjuk a kiszolgl aggregtok problmit, akkor nem lesznk lerhtrnyban a Mercedeshez kpest.” Helmut Marko sportfnk s tancsad hasonlan optimista a kiltsokat illeten. “Malajziba ismt sok j alkatrszt visznk el”, majd hozztette, “sok potencilt” lt az autban.
Horner: problms s gyerekcipben jr a szenzortechnolgia az F1-ben
“Jobb megoldst kell tallnunk – klnsen akkor, ha ennyire szk a hatr, s ennyire nagy hatssal vannak a teljestmnyre”- mondta Horner. “A szenzorod kalibrlstl fgg a versenykpessged, ez hatrozza meg, s ez teljesen helytelen. Az lesz a vge, hogy a csapatok tbb szz szenzort vesznek, ahogy pr gyrt mr meg is tette, s prbljk kivlasztani a legjobbat”- idzte az Autosport. “gy vgezzk, mint a gokartban, ahol a sok karburtorral trkkznek, hogy megtalljk a legjobbat. Nem hiszem, hogy ez elfogadhat mdja lenne az elrehaladsnak.”
Renault: a szenzor a Red Bull s az FIA problmja, dolgoznak az gyn
“Az zemanyagtankban”- felelte Taffin. “Mivel az ramlst mri, minden zemanyag tmegy rajta, ami a motorba jut”- folytatta. “Elll egy rtkkel, elg egyszer a dolog. Ez egy olyan alkatrsz, ami nem a mink, a csapatok birtokoljk. Az dolguk betenni a tankba, majd gondoskodni rla.” Ami a kalibrlst illeti, Taffin kicsit ms mondott. “A beszllt kalibrlja ket, aki biztostja a mszereket is. Utna az FIA rtkeli ki azokat, mi hasznljuk az autban, ennyi.” “Ez a Red Bull problmja, s jelenleg dolgoznak az gyn”- mondta Taffin
Vettel elg bszke ahhoz, hogy fellkerekedjen a motorgondokon, s Ricciardo eltt legyen
“J krds, mivel neki kell tolerlnia, kompenzlnia a vezethetsget. Teht hatssal lehet-e a tempjra, a vgsebessgre? Szerintem elg bszke ahhoz, hogy fellkerekedjen mindezen, ha azt ltja, hogy a kollgja ugyanazzal a csomaggal, motorral gyorsabban tud menni. Szerintem ezrt fog az len maradni.”
7-8 ler vesztesg, 25 gramm tlfogyaszts krnknt: homlyos a Red Bull vs. FIA trtnet
A Red Bull lltja, hrom szenzorral is gondok voltak az autikban, melyek fals rtkekkel szolgltak. A sajt mrseik alapjn Ricciardo autjban 96 kg/rs rtket mutatott, teht a hatr alatt voltak 4 kilval. Ez 7-8 lers vesztesget jelent az AMuS szerint. Vettel esetben az ellenkezje trtnt, s tlptk a hatrt. A Red Bull csak ngy szenzort vitt el Ausztrliba, szemben a rivlisokkal, akik biztosra mentek, s 12 szenzorral rendelkeztek.
Horner kitart a Red Bull igaza mellett: a Technikai Direktva csak vlemny, nem szably
“Teht ez volt az oka annak, hogy fellebbeztnk; gy rezzk, ers pozciban vagyunk, s vgl a fellebbviteli brsg fog dnteni az gyben. Az egsz gy azon ll vagy bukik, hogy melyik adatolvass a helyes”- jegyezte meg. “Van egy szenzor, mely ugrl, s nem olvassa korrekten az rtkeket, versus egy olyan zemanyag-ramls, amirl tudjuk, kalibrltk, s tudjuk, nem vltozott a htvge folyamn, utlag ellenriztk, nem talltk hibsnak, s nem vltakozott azta, hogy a htvge eltt beptettk az autba”- utalt a csapat sajt kalibrls szenzorra.