Messze a Ferrarik
Andi 2016.04.29. 20:48
(c) Orosz, GP: 1. szabadedzés: Élen a Mercedesek, egyelőre messze a Ferrarik
Az Orosz Nagydíj pénteki első szabadedzését Nico Rosberg nyerte, csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Az újításokkal érkező Ferrari hátránya egyelőre egy másodpercnél is nagyobb, ám az olaszok nem használták a szuperlágy abroncsokat.
(c) Orosz GP, 2. szabadedzés: Hamilton állt az élre, Vettel elszállt
A délutáni második szabadedzésen már Lewis Hamilton zárt az élen, miközben Sebastian Vettel autója az edzés felénél egyszerűen leállt.
„Elektronikai problémánk volt, ami nyilván valami elektronikai dologgal van összefüggésben (nevet). Egyelőre nem tudjuk a pontos okot. Biztosra veszem, hogy megoldjuk, de most még arra kell rájönnünk, mi történt pontosan. Az új motor? Nehéz megmondani, mennyit jelent. Érzésre jó volt, bár az autóm egyensúlya még nem volt olyan jó, mint kellene. De a pálya is folyamatosan javult, délelőtt nagyon csúszós volt. Reggel kicsúsztam az első két körömben, délután viszont egyszer sem – ez már önmagában előrelépés! Az én oldalamon nem sikerült túl sok információt gyűjtenünk, de remélem, hogy másolhatunk majd másokról.”
Vettel: Inkább hülyének tettetem magam
Sebastian Vettel ennél még sejtelmesebben fogalmazott, s érezhetően nem szívesen beszélt fejlesztéseikről. „Ti már úgyis tudtok mindent, nem is kell semmit sem mondanom” – viccelődött az újságírókkal. „Normális, ha újításokat hozol egy versenyre. Korábban megvoltak az időközök, amikor egy-egy új csomagot vetettünk be, de manapság már inkább futamonként érkezik valami kisebb dolog. Van, hogy ez látszik, máskor nem.”
Vettel: „Az első kanyar után szívrohamot idéztünk elő nála…”
Vettel azt persze elismeri, számára is kellemetlen volt kár okozni csapattársa autójában. „Sosem jó, ha két egyforma autó ütközik össze, de legalább versenyben maradtunk, és sikerült fölzárkóznunk. Szerencsénk volt, nem sok pontot veszítettünk ezzel. A versenyünkön azonban ezt követően már nem derült ki, mire lehetünk képesek a Mercedes ellen” – állapította meg Vettel.
|